donderdag 2 juni 2011

Bijeenkomst 17 mei

De tweede bijeenkomst duurde 'maar' een uur, wat echt veel te kort was voor een 'constructief' resultaat.
Na een korte reflectie op de vorige les, werden we 'zelfstandig' aan het werk gezet. Weer even 'worstelen' met het opstarten van die rottig MAC notebook...en uiteindelijk heb ik me gericht op het maken van de starttest van de PaboTool: een hulpmiddel om je bekwaamheid op het gebied van ICT in je werkveld te monitoren.
Verder werd aandacht besteed aan het publiceren van de resultaten van de tool, en hoe 'hyperlinks' in je webquest te gebruiken. Ik ga me binnenkort maar eens verdiepen in het maken van een webquest; de modulebeschrijving geeft een goede tip: naar de webquest-maker van Stichting Kennisnet voor een bestaand format. Dat lijkt me een goed en laagdrempelig begin. Ik zal mezelf nog een laatste oppepper geven: Susan, blijf open minded, je vindt het vast leuk!