zondag 24 juli 2011

Reflectie op webwandeling

Het maken van de webwandeling was een tijdrovend karweitje. Het kostte me veel tijd om een 'leuk'sjabloon te vinden via Microsoft (ik denk dat Apple hier beter en mooier mee scoort). Niks leuke nieuwsberichten oid. Ik heb een familienieuwsbrief omgebouwd en vond dat erg 'time consuming'. Gelukkig had ik de webwandeling eerder als 'platte tekst' gemaakt. Ik wilde iets over mondgezondheid doen. Er is een project van het Ivoren Kruis. Wat ik wel miste tijdens het maken van de webwandeling was een leerling gerichte tekst. Ik vond de docentenhandleiding gelukkig wel eenvoudig geschreven, maar zou me wel kunnen voorstellen dat we de stukken tekst wellicht ook bij het leeshuis/begrijpend lezen nog een keer met de klas behandelen.

Verder zou ik de webwandeling ook willen integreren in het project. Het gaat allemaal veel meer leven als je ook de poetstest met de tandplakverklikker doet, een tandarts bezoekt of mondhygienist op bezoek krijgt en er een les aan vastplakt over de gevolgen van eten en drinken op je tanden.
Misschien wel de moeite waard om deze webwandeling te bewaren voor mijn onderwijspraktijk.